pagi pagi exercise laa cket - brain teaser

Wednesday, January 26, 2011

Assalamualaikum :)

lama takde tulisan. maksud saya post la. dengar je la lagu yg ada tu kalau dah masuk. ea tak. pagi ni nak eksesais sikit. sikit tak banyak. mari lah kalau nak join. tak berat pun.

mulakan dengan yg ringan-ringan dulu.warm-up orang melayu cakap

straight je kan.

kedua kita buat tenung-tenung . fokus kat titik hitam kat tengah-tengah. lama-lama tengok jadi macam mana

warna yg lain akan hilang! sejuk kan. bukan.cool rite.


next, sabar. saya kena belajar tak tergopoh gapah

pinggan pecah.
tenung lama-lama kat matanya. magic akan berlaku! 


tegok kat bawah. ke arah mana putaran roda di bawah? kiri atau kanan?

pasti kedua2 arah. cuba fokus.



percaya tak dua garisan tu sama panjang. amek pembaris ukur sekarang. susah susah nak ukur


seterusnya, anda lihat anak panah ke kiri atau kanan? lain org lain penglihatannya. betul ke macam tu?

kiri dan kanan

ok dah. erk jap. last. simple. awak nampak tak burung kat bwh ni?

dan juga seorang lelaki bersembunyi di situ. best kan. semuanya hanyalah ilusi optik semata-mata. hebatnya otak. SUBHANALLAH.


ok ni betul2 dah habis eksesais. tinggal dulu. layan la lagu jiwang tu. kalau annoying tutup je lah. :) jumpa lagi..



myaada

5 comments:

  1. gmbo last tu fiza xnmpk mana lelaki yg main sorok2....kt mane!!!xnmpk nih!!!help2...

    ReplyDelete
  2. ke mmg xnmpk sbb dh nama pun die smbunyi kn???hampeh je..den terkena la ni..ble smbunyi, mmg r xnmpk kn???

    ReplyDelete
  3. @akalili
    main sorok2 ke? ahaa...ader tersembunyi kat belakang burung tu..ce tgok molek :)

    ReplyDelete
  4. eeheheh nice one
    lelaki tersorok tu dia lukisan garis2 je kan
    mmg tak clear...

    akak suka..akak suka ni...ehehehe

    ReplyDelete

Powered by Blogger.