Barang Baby Ke Rumah Pengasuh/Nursery

Unknown 0 Comments

Barang Baby Ke Rumah Pengasuh/Nursery - Assalamualaikum dan salam sejahtera. Dilema bakal-bakal ibu macam saya dulu,tak tahu barang apa nak bawa ke nursery. Makanya google la kita list barang baby ke nursery, list barang ke rumah pengasuh, apa nak bawa pergi nursery, barang baby pergi nursery, list barang baby ke taska dan macam-macam lagi la taip kat search column tu. Hehe.

Alhamdulillah dapat la idea sikit apa yang kena letak dalam beg tu bila nak hantar baby ke nursery atau pengasuh.

Meh nak share sedikit apa yang mommies boleh letak dalam beg nursery tu kot-kot la nak refer kemudian hari kan.

Baca juga 7 Minyak Telon Bayi Untuk Si Manja Anda!




LIST BARANG KE NURSERY, TASKA ATAU RUMAH PENGASUH


Barang Bawa Hari-Hari


1. Diapers (letak dalam 8-10 keping)
2. Tuala Mandi
3. Sapu tangan kecil
4. Baju (3-4 helai *letak baju lubang-lubang kalau cuaca panas)
5. Plastik baju kotor
6. Air kosong
7. Biskut *6mths 
8. Termometer
9. Bedak
10. Sikat Kecil
11. Cotton bud
12. Minyak Telon (Kami guna Mastika sbb bau sedap 😊)
13. Minyak Gamat
14. Krim Herbal Blend Shaklee
15. Stok Susu dalam Cooler Bag

*Untuk baby, tambah la
- Mittens and booties
- Barut


Barang Tinggal Rumah Pengasuh/Nursery

1. Susu FM
2. Botol Susu
3. Mandian dan syampu


Ini lah barang yang biasa di bawa masa hantar MF ke rumah pengasuh. Mommies letak apa lagi ya. Share la ek.




Nah ni dia beg nursery MF bawa ke rumah pengasuh dia. Nampak tak benda yang memang kena sentiasa ada dalam beg MF tu? Krim HERBAL BLEND Shaklee la tu 😀.

Krim ni ummi dia memang letak sebab senang nanti mak pengasuh dia yang kami panggil Mak Lang nak sapu time ada ruam-ruam merah kat leher kat badan semua.

Biasa la bila cuaca panas, mudah sangat naik ruam merah dan bintik-bintik. Peluh kuat budak ni. Jadi, kita standby siap-siap krim dalam beg dia 😀.

Krim Herbal Blend ni sesuai untuk hilangkan ruam lampin baby, ruam panas dan kalau ada bintik-bintik kat muka ke boleh sapu ni. Ianya selamat dan natural. Jangan risau nak sapu kat muka tu haa. Kat rumah pun kami standby jugak satu krim ni. Kot la nak guna nanti kan tak la sambar yang Muhammad Fayyadh punya ni 😀😀

Girrafe tak boleh masuk dalam beg dik. Tak boleh bawak pi rumah Mak lang. Main kat rumah je dik 😂




Vitalea ni pulak of course ummi dia punya la 😁. Nak jadi super woman kan kena la badan cergas dan aktif. Sejak jadi pengedar Shaklee ni, dah tau sikit sebanyak function setiap produk shaklee, harus la apply pada diri sendiri dulu.

Pagi kita buat urusan kat tempat kerja. Balik dah petang, nak uruskan rumah pula. Malam agak-agak pukul berapa masuk tidur? Kena pastikan kemas siap-siap barang-barang nak bawa esok hari baru la boleh tidur dengan aman. Kalau tak mesti kalut pagi tu 😅

Mana nak cekau energy nak urus semua benda?

Haa...sebab tu mak-mak bekerja yang nak stay healthy, aktif dan cergas kena ambil la supplement untuk kesihatan diri sendiri dulu. Vitalea Shaklee ni supplement yang sesuai untuk ibu berkerjaya. Banyak kebaikan dan kelebihan Vitalea ni. Ia sejenis multivitamin yang bisa buat mommies kembali bertenaga 💪💪😀.

Ya betul bila dah jadi mak-mak ni, keutamaan bukan lagi pada diri sendiri. Mesti nak utamakan orang-orang tersayang suami dan anak-anak kan. Nak mereka sihat. Nak jaga kebajikan mereka sebaik mungkin.Menjadi tanggungjawab besar untuk mak-mak menjaga kebajikan seluruh anggota keluarga kan.

Tapi diri sediri kena jaga jugak tau. Mommies sihat, barulah keluarga pun bahagia je manjang InsyaAllah 😀

Rasa-rasa nak dapatkan supplement terbaik untuk diri sendiri dan nak hadiahkan pada yang tersayang, boleh contact kita ya atau boleh beli produk Shaklee secara online dengan menekan link di bawah. Hingga jumpa lagi. Bye!



Untuk Belian Produk Shaklee Secara Online Klik > Beli Shaklee Online



Untuk Daftar Jadi Ahli Shaklee Online Klik > Borang Daftar Ahli Shaklee Online



Untuk Bantuan Mengenai Pembelian dan Pendaftaran serta Sebarang Pertanyaan Sila Whatsapp ke > 013 - 985 2827




0 Comments: