7 Cadangan Minyak Telon Bayi Untuk Si Manja!

Aada Ummi Awesome 2 Comments

7 Minyak Telon Bayi Untuk Si Manja! - Salam mommies. Antara benda penting yang perlu ada dalam list barang keperluan bayi sama ada di rumah atau pun list persediaan barang baby ke rumah pengasuh dan nurseri, sudah semestinya minyak telon atau minyak bayi. Biasanya ibu-ibu akan memakaikan minyak telon kepada bayi setiap kali selepas bayi dimandikan. Bukan sedikit manfaat daripada penggunaan minyak telon untuk si manja ni tau. Malahan minyak telon dipercayai dapat memberi pelbagai kebaikan untuk bayi. Jom kita tengok senarai minyak telon yang ada dipasaran sebagai panduan untuk mommies yang masih mencari minyak yang sesuai untuk si manja!




Mommies, antara fungsi minyak telon ialah ia dapat menghangatkan tubuh badan bayi terutamanya ketika waktu sejuk. Disamping itu minyak telon dipercayai dapat membantu meredakan kembung perut juga. Ada sesetengah  minyak telon yang mempunyai bau yang dapat menenangkan dan memberikan keselesaan kepada bayi, justeru bayi akan berada dalam keadaan tenang dan tidak meragam. Haih bestnye dapat cium baby lepas mandi siap pakai minyak semua kan. Wangi kemain!


Di bawah disenaraikan 7 Minyak Telon Bayi yang dicadangkan  untuk si manja anda.

1. Minyak Bayini Mestika

Minyak Telon
Minyak Bayini Mastika
Terdapat dalam 1 saiz 30ml. Membantu melegakan rasa perut kembung yang tidak selesa. Membantu menjadikan badan bayi bersa hangat dan selesa.

Klik untuk dapatkan secara online -----> MINYAK BAYINI MASTIKA


2. Minyak Telon Bebiku

Minyak Bayi Bebiku
Minyak Telon Bebiku
Mengandungi bahan-bahan semulajadi yang digunakan secara tradisional untuk melegakan perut kembung dan menghangatkan badan bayi. Disapukan pada dada, perut, punggung dan telapak kaki 2 kali atau lebih atau bila perlu.

Klik untuk dapatkan secara online -----> MINYAK TELON BEBIKU

3. Minyak Telon Mustika Ratu
Minyak Telon Mustika Ratu
Minyak Telon Mustika Ratu
Gabungan tiga jenis minyak iaitu Minyak Kayu Putih, Minyak Adas, dan Minyak Kelapa yang mampu meredakan perut kembung dan masuk angin. Sapukan Minyak Telon dibahagian tubuh bayi seperti dada, perut dan telapak kaki untuk memberikan rasa hangat dan harum pada bayi.

Klik untuk dapatkan secara online -----> MINYAK TELON MUSTIKA RATU

4. Minyak Telon My Baby
Minyak Telon My Baby
Melegakan kembung perut. Menggosok telon minyak pada perut boleh melegakan perut akibat gas yang berlebihan atau asid perut meningkat. Menghangatkan badan bayi. Menghindari selesema & membuat bayi lebih selesa. Melembapkan kulit. Dipakai saat memijat untuk melancarkan peredaran darah. Membantu elakkan gigitan nyamuk.

Klik untuk dapatkan secara online ----->  MINYAK TELON MYBABY

5. Minyak Telon Bayi Cap Lang
Minyak Telon Cap Lang
Minyak Eucalyptus berguna untuk bayi untuk mencegah dan melegakan sakit perut dan ketidakselesaan, serta menghangatkan badan bayi. Boleh juga digunakan sebagai minyak bayi. Sapukan 5-10 titis pada dada, perut, pinggul dan kaki. Boleh digunakan pada bila-bila masa, terutamanya selepas mandi atau dalam cuaca sejuk.

Klik untuk dapatkan secara online -----> MINYAK TELON BAYI CAP LANG

6. Minyak Bayi Yu Yee
Minyak Bayi Yu Yee Cap Limau
Minyak Yu Yee ialah salap berubat herba dengan bau pudina manis. Ia digunakan secara tradisional untuk melegakan angin dan masalah kembung pada bayi. Ibu-ibu Cina telah menggunakannya selama berabad-abad dan ia telah terbukti dari masa ke masa sebagai rawatan yang berkesan untuk bayi yang bergas.Minyak Yu Yee membantu melegakan kolik dan menenangkan bayi. Ia juga membantu mengurangkan sakit otot dan sendi yang ringan dan sakit pada semua peringkat umur.

Klik untuk dapatkan secara online -----> MINYAK BAYI YU YEE

7. Minyak Bayi Ommey NR

Minyak Bayi Ommey NR
Ommey Minyak Bayi digunakan secara tradisional sebagai minyak urutan harian yang dapat memberikan kelegaan dan ketenangan pada si manja. Penggunaan harian dapat membantu melegakan ketidakselesaan perut bayi, gatal-gatal ringan, hidung tersumbat dan batuk-batuk ringan.

Klik untuk dapatkan secara online -----> MINYAK BAYI OMMEY NR


Nah sekarang mommies dah boleh survey minyak telon dan minyak bayi yang sesuai untuk baby nanti. Untuk pembelian online dari shopee, disertakan link untuk produk berkenaan. Mommies pernah apply minyak telon untuk baby, boleh share di ruangan komen sama-sama kita kongsi info ye! Terima kasih sudi membaca dan melayari blog ummiawesome.com, bye.

JOIN kami di channel telegram Misi Beli Jiwa <---- klik untuk join.

2 comments:

  1. Minyak yang jenama Bebiku tu memang best. Tak panas tapi sangat berkesan, terus keluar habis angin walaupun kita ni dah dewasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul2...bau nya best!yang dewasa pun boleh je pakai :)

      Delete