5 Bahan Dari Dapur Ini Bantu Kita Untuk Hilangkan Parut!

5 Bahan Dari Dapur Ini Bantu Kita Untuk Hilangkan Parut - Memiliki kulit yang berparut tak kira lah parut luka atau parut jerawat sedikit sebanyak boleh menjejaskan penampilan kita. Malangnya, untuk menghilangkan parut, bukan lah sesuatu yang mudah. Perlu ambil masa untuk parut tu hilang.



Kalau parut tu, parut yang boleh orang nampak, dekat muka ke, dekat tangan ke, mungkin akan ada rasa segan dan rendah diri bila ingin jumpa kawan-kawan atau berhadapan dengan orang ramai.

Saya pun tak lari dari masalah kulit berjerawat dan ada kesan-kesan parut kat muka ni. Zaman belajar dulu kan, memang paling break out lah. Tambah lagi parut bersalin ceaser hari tu pun ada lagi tau! Hehe.

6 tahun lepas, pernah saya kongsikan pasal krim Hiruscar Gel yang  saya gunakan untuk hilangkan parut luka terkena minyak panas. Boleh baca kisah itu di sini.

Hari ni pulak, saya nak share tentang 5 bahan yang kita boleh ambil je dari dapur dan gunakan sebagai petua untuk hilangkan parut.




5 Bahan Dari Dapur Ini Mudahkan Kita Untuk Hilangkan Parut
 


1. Timun

Yang ni saya suka ratakan pada muka. Sebab ia nya buat muka kita rasa sejuk dan segar. Timun ni bagus tau sebab ia bertindak sebagai toner semulajadi untuk kulit. Timun memperbaiki tekstur kulit, menyembuhkan, melembapkan wajah dan membuatkan kulit wajah kita kelihatan awet muda.

2. Tomato

Sama juga seperti timun tadi. Hirisan tomato diambil dan sitampal pada muka. Lebih kurang 20 minit baru ambil buang.

Sebenarnya terpulang pada kita sama ada nak hiris atau nak blend tomato dan timun ni untuk dijadikan mask. Saya suka hiris je kedua-duanya.

3. Asam Jawa

Asam jawa ni kita boleh bancuh dengan sedikit air dahulu sebelum di tampal pada tempat ada parut tu. Boleh ditampal pada badan juga malam sebelum tidur. Nak bancuh dengan bedak sejuk pun boleh.

4. Lemon

Lemon ni sejenis antioksida yang sangat bagus untuk kulit muka. Cara nak guna senang je. Sebiji lemon dipotong kepada beberapa bahagian. Kemudia gosok je pada muka.

5. Minyak zaitun

Minyak zaitun ni wajib ada di rumah saya. Saya jadikan ia krim pelembap malam. Sapu kat muka sebelum tidur. Best tau minyak zaitun ni. Membantu merawat kulit dan melembapkan kulit wajah jika diamalkan secara konsisten.

Itulah sedikit sebanyak bahan yang kita boleh guna untuk hilangkan parut. Sekarang ni pun, ada yang still saya amalkan. Itu pun kalau kerajinan tu ada lah. Hehe.

Sekarang ni juga, saya lebih banyak ambil ESP Shaklee. Sebab esp shaklee ni mudah sangat nak minum. Bancuh air kosong gitu je dah boleh minum. Disamping mengenyangkan, ia turut membantu kulit lebih sihat.



Bestnya pasal esp shaklee ni ia adalah sumber protein daripada tumbuhan. Protein yang kurang kolestrol. Protein yang baik macam ni la yang kita perlukan untuk membina sel-sel kulit baru.

Jadi, bila ada luka ke, ianya mudah sembuh dan hilang. Parut pun insyaAllah boleh hilang jika amalkan esp shaklee dengan cara yang betul. Ramai juga yang bagi feedback jerawat dan parut makin kurang bila amalkan esp shaklee dan vitamin kecantikan shaklee yang lain.

BEST KAN?



Kalau nak cuba cara hilangkan parut dengan esp shaklee ni boleh hubungi saya Pengedar Shaklee Penang di talian 013 - 985 2827 sekarang juga!

Atau boleh juga

WHATSAPP "Hilangkan Parut" ke 013 -985 2827
WHATSAPP "Hilangkan Parut" ke 013 -985 2827
WHATSAPP "Hilangkan Parut" ke 013 -985 2827






No comments:

Powered by Blogger.