5 Cara Atasi Sembelit Ketika Hamil

>> Feb 2, 2017

Kebanyakan ibu-ibu mengandung biasanya akan mengalami masalah dengan pembuangan air besar atau orang panggil sembelit ni. Nak-nak lagi diakhir-akhir kehamilan. Rasa lagi susah nak membuang. Pernah tak mengalami sembelit? Korang buat macam mana nak atasi sembelit ketika hamil? Perasaan betapa susahnya nak keluarkan najis dari badan kita tu amat menyeksakan. Tak dapat digambarkan dengan kata-kata. Yang pernah rasa tahu la betapa tak selesanya diri bila dalam situasi macam ni 😐. Jom kita tengok beberapa cara yang boleh dilakukan untuk mengurangkan dan mengatasi sembelit terutamanya untuk ibu hamil.

Cara Atasi Sembelit ketika Hamil



5 Cara Atasi Sembelit Ketika Hamil

1. Banyakkan Makan Makanan Berserat
Ibu-ibu hamil digalakkan untuk mengambil lebih banyak makanan berserat termasuk cereals, sayur-sayuran serta buah-buahan untuk membantu proses pencernaan dan pelawasan.


2. Minum Air Secukupnya
Ibu hamil yang mengalami dehidrasi selalunya mudah sangat nak kena sembelit. Oleh itu, ibu hamil perlu meminum air secukupnya iaitu antara 6 sehingga 8 gelas sehari. Minuman jus atau yogurt juga boleh membantu mengurangkan risiko sembelit ketika hamil.

3. Lakukan Senaman Ringan
Ibu hamil boleh melakukan aktiviti-aktiviti senaman yang ringan bagi pergerakan usus besar.

4. Elakkan Ubat
Elakkan memakan ubat-ubatan seperi enema terutama di saat dekat dengan waktu bersalin

5. Ambil Supplement Yang Betul
Gantikan dengan pengambilan supplement yang boleh membantu mengatasi sembelit ketika hamil. Antaranya adalah Ostematrix.

Cara Atasi Sembelit ketika Hamil


Sebenarnya, ada banyak faktor yang menyumbang kepada gejala sembelit dikalangan ibu mengandung. Antaranya mungkin disebabkan kurang minum air dan kekurangan serat dalam badan seperti yang disebutkan di atas tadi dan juga perubahan hormon.

Ibu hamil yang ada buasir, jaga- jaga ya. Sembelit boleh mengakibatkan buasir tersebut semakin teruk. Untuk mengelakkan perkara ini dari terjadi, rawat lah dari awal lagi dan hilangkan ketidakselesaan akibat sembelit dengan Ostematrix.

Cara Atasi Sembelit ketika Hamil

Bulan Februari ni ibu-ibu boleh dapatkan Ostematrix dengan harga lebih rendah tau sebab Shaklee tawarkan promosi untuk Ostematrix bulan ni. Untuk dapatkan keterangan lebih lanjut, hubungi nombor di bawah. Untuk ketahui senarai harga produk Shaklee 2017 boleh klik sini.


Cara Atasi Sembelit ketika Hamil
Promosi Ostematrix Februari 2017


Untuk order dan konsultasi:
📱WA 013 985 2827
📱WA 013 985 2827 
📱WA 013 985 2827

 ✏Follow IG @bondasihat +++++++++++++++++++++++++
 Aada ❤ 013 985 2827
#YourTrustedSID
++++++++++++++++++++++++++

0 Comments:

Post a Comment

footer social

Google+ Followers

Followers

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP