Nutriferon Shaklee : Apa Ibu Bapa Perlu Tahu Sebelum Beri Anak Antibiotik

Nutriferon Shaklee : Apa Ibu Bapa Perlu Tahu Sebelum Beri Anak Antibiotik - Bismillahirrahmanirrahim dan Assalamualaikum semua. Macam dah jadi trend sekarang ni kan untuk simpan antibiotik kat rumah. Demam sikit, ambil la antibiotik tu. Batuk sikit, telan la antibiotik ni. Selsema sikit, ni makan antibiotik ni, cepat sikit lega. Tapi tahu tak bahaya nya pengambilan antibiotik secara sebarangan? Lebih-lebih lagi terhadap bayi dan juga kanak-kanak.

Baca Rawat Demam Denggi Dengan Tingkatkan Imunisasi Diri




ANTIBIOTIK: Apa Yang Perlu Ibu Bapa Tahu


Bukan semua penyakit atau infeksi memerlukan kita mengambil antibiotik tau.

Antibiotik diberi untuk merawat jangkitan yang disebabkan oleh bakteria.  Ia juga mensasarkan mikroorganisma seperti bakteria, kulat dan parasit. Walau bagaimanapun,antibiotik tidak berkesan terhadap virus.

Pengambilan antibiotik memerlukan preskripsi dari doktor dan pegawai perubatan dan tidak boleh diambil sebarangan.Jika anda mempunyai jangkitan, adalah penting untuk mengetahui sama ada jangkitan tersebut disebabkan oleh bakteria atau virus. Bakteria dan virus pula adalah 2 mikroorganisma yang berbeza.



Berikut ini adalah contoh infeksi akibat virus yang tidak mampu ditangani oleh antibiotik.

ANTIBIOTIK TIDAK MAMPU MENANGANI:
  • Flu
  • Bronkitis
  • Sebahagian besar jenis batuk
  • Sebahagian besar infeksi telinga
  • Infeksi pada perut atau viral gastroenteritis seperti rotavirus


Selsema dan batuk misalnya, bukanlah penyakit yang memerlukan antibiotik untuk merawatnya kerana ia bukan disebabkan oleh bakteria semata-mata. Punca utamanya adalah dari virus.




Maka, sewaktu anak demam, selsema dan batuk-batuk, berhati-hatilah jika kita ingin memberikan mereka antibiotik. Rawatlah mereka dengan cara yang lebih selamat.

Ada beberapa tips untuk meningkatkan sistem imun anak-anak. Antaranya, dengan pengambilan herba yang diyakini lebih selamat dan semulajadi. Di dalam Nutriferon, ia adalah estrak dari 4 tumbuhan iaitu biji labu, bunga Safflower, Honeysuckle Jepun, dan biji Plantigo. Hasilnya, ia berupaya untuk mendorong pengeluaran interferon semulajadi dalam tubuh.

Dalam bidang perubatan, suntikan Interferon ini digunakan untuk merawat penyakit seperti hepatitis, kanser dan lain-lain.


Untuk mendapatkan ubat semulajadi bagi rawatan demam selsema dan juga batuk, saya sarankan simpan lah Nutriferon ini sebagai kit pertolongan kecemasan di rumah anda. Semua ahli keluarga termasuk ibu-bapa dan anak-anak boleh mengambilnya secara selamat 😊.


Untuk order dan konsultasi:
📱WA 013 985 2827
✏Follow IG @bondasihat
 ++++++++++++++++++++++++++
Aada ❤ 013 985 2827
#SahabatShakleeTerbaikAnda
++++++++++++++++++++++++++

No comments:

Powered by Blogger.